Monday, August 10, 2009

胡说八道

有人说过,看人不顺眼就是自己修养不好
所以最近都不敢看人不顺眼, 都看正眼看斜眼的
不然就去弄人看自己不顺眼
比较起来,我修养就好多了

大学这四年老实讲
我变得懒惰现实及怕烦事了
换来的是火爆不再,圆滑犹存
说三道四这坏习惯还是改不了
不过已经尽量减少
唯有在三姑六婆前才能再度激发我
射人不见血
笑人不用本的潜能

当然
这一切,表面上是已远离我而去
我相信是深藏在我活跃的心脏地下
等待着那么有一天
那个不知死活的黄毛小子
再次唤醒沉睡已久的恶魔
最近有条友在次挑战我耐力的极限
可喜的是我并没有因此爆发
顶多心里狂念三字经收服他祖宗十八代
想想还是不要酱没心德
还是速速远离恶魔,奔向光明

所以我从没在这里向任何人开炮
总觉得写blog要开心是分享喜悦
而非散播谣言仇恨与是非也
不难发现当我们在向他人开炮时,看到的只有他人的缺点,
放大的却是自己自以为是的优点
唯恐天下真的不乱
blog也可以换个名叫保你干炒
保你开战
保你世界大乱算了

相反,称赞他人让我拚了命似的寻找他人的优点
然后怕死整条街不知道似的大声宣读出来
所以
最近我逢男人都叫靓仔
逢女人都叫靓女
二十岁的叫妹妹
三十岁的叫小姐
四十岁的叫熟女
阿ma的 叫安娣


结果
换来的是一句

TIU NIA MA
=-=乱乱叫


~~这世界真变态 =-=~

别动!笑一个吧

3 comments:

Anonymous said...

Thanks for post. It’s really imformative stuff.
I really like to read.Hope to learn a lot and have a nice experience here! my best regards guys!
--
rockstarbabu
--

seo jaipur--seo jaipur

jenny said...

wah!!
like ur this post so much!
yalor~
reli got ppl use blog to shoot another ppl!~
haiz~~
damn sien!!
anyway!!~
wish can oways get happiness at here!
haha XD
stand there - dun move!

~xinfang~ said...

your first chinese sentences made me think of someone that said this ayat which offended my buddies line...
Well, of coz he is the famous one in 2nd year of 2009...
This post is very meaningful.. all the best in your final year & thesis ..

xinfang