Monday, January 14, 2008

长发.直发

话说当年年少轻狂 爱美与自恋心态作祟

流长发电直发染发三部曲我做完

本以为这崭新的形像能为我大学旅程增添乐趣

谁知道却是个恶梦的开端

学长学姐的针对

系友之间的沟距

再加上水火不服

把我的身心折磨得遍体鳞伤

明刀易挡暗箭难防

那种深深刺进你心房的冷言讽语

远比在你面前砍你两刀来得痛与伤

所以我消极了

愤世嫉俗了

笑容消失了

最后开窍了

没必要为他人的嘴巴让自己难堪

因为他们只是普通人 甚至有些是小人

以貌取人 选择服从听话的小狗

眼里看到的只有自己

200611 我把长发给剃光了

感觉精神上重生了

很多人问我为什么

我笑说梦见观音娘娘了

内心却不屑的说 我的头 我想怎样就怎样 要你管

升上第二年 发觉自己也有以貌取人的倾向

最后索性扮个滥好人 来者不拒 你开心我开心大家开心

我最后也找到了属于自己的避风港

说回来也得感谢我的长发让我认清人情温暖

让我不再天真 不再以貌取人

句号


4 comments:

i'm @zhe~ said...

你现在好看得多了啦,不要再缅怀过去了。。。那个时候得你不堪回首咧。。。哈哈哈。。。
哎呀,让我告诉你一个事实,能在第一个星期被那么多学长学姐针对是好事来的。第一,男的妒嫉你帅,所以处处针对你,你做什么小错事,他们都放大来看,要丢尽你的脸。第二,女的也看你帅,就处处针对你,要吸引你对他们的注意力,让你察觉她们的存在。。。
你只是受宠若惊罢了啦。。。

阿茶弟弟 said...

bird ur long hair... really like suck.. short hair is much muchX100K better....

dun believe? BELIEVE IT....

Anonymous said...

今天一口气看完你的部落格..
我真的已忘了你的直板烫的长发了..哈哈.. 真怀念.. 第一眼看到主题-保保部落格 保你平安 保你开心 ^-^ 已经笑死了.. 你这阿宝宝还真爱假幽默.. 也许当我们所做的一切换来别人的误解时会很难受,不过, 慢慢也习惯了, 那只不过是别人的看法, 不代表什么.
发现你真的跟平时有一点不一样.. 不过我还讲不出是哪里不一样.. 哈. 加油啦!

Anonymous said...

don't ask yourself to pretend while you facing someone you don't like or you hate. its not worth it. no matter what was happen or going to happen, just be yourself, talk with your heart don't hide yourself from others. have a proper and rational mind is important, its control yourself from mad. doesn't matter if some one talk bad about you. it would be a very good experience in your life. which can bring you grow up and think widely. you can choose to talk least to someone you don't like but don't pretend. its unfair to you and to him/her if you are pretending. ngee. be real be yourself. just suit yourself if the sky is falling down. nothing could change you but yourself. stay happy and fine. smile always. smile can make your mood upgrade everyday. everything will get better if you're patient. hopefully, you can be happy all the time. all the best your journey and good luck for your future. happy study and stay good.XP SMILE YA :)